Wait, what?

Looks like you came here from Geekosystem. Don't worry, everything is still here. We've just combined forces with The Mary Sue to bring you more and better content, all in one place.

New York Times

  1. New York Times Apologizes for Racist India Space Program Cartoon

    "Knock Knock." "Who's there?" "Prejudice."

    Recently, India became only the first country ever to put a spacecraft in Mars orbit on the first try with their Mars Orbiter Mission (MOM). While Mars needs MOM, no one needed the New York Times cartoon about India's maturing space program.

    Read More
  2. Spray This Bacteria on Your Face and Never Need to Take a Shower Again, Says Start-Up Company

    Watch. In five years, Jamie Lee Curtis will be doing commercials about it.

    It's pretty common knowledge that the amount of soap we use is probably bad for us. Sure, there's the "antibacterial products breed stronger bacteria" argument, but there's also a contingent of cosmetologists who say too much soap can strip the skin and hair of necessary bacteria. AOBiome's solution? Spray that bacteria right back on your face.

    Read More
  3. Your Pumpkin Spice Latte Probably Doesn’t Contain Any Actual Pumpkin, According to the NYT and Science

    So that makes it just like everything else we eat!

    This shouldn't surprise you, but you know that pumpkin-flavored processed food you've been eating all season? The pumpkin flavor is also processed. Michael Moss, an NYT writer, recently visited a food flavor manufacturer to figure out just how it is that the flavor we attribute to "pumpkin" came to be, and the science of it is actually pretty cool.

    Read More
  4. Did The New York Times Just Get Hacked? Here’s What We Know So Far

    All the news that's fit to Http:/1.1 Service Unavailable.

    If you tried to access the New York Time website over the past two hours, you might have encountered a very unusual error message saying that the site was down. It's back up now, but what happened? Hackers happened, an unnamed source at Fox Business claims. Uh oh.

    Read More
  5. Truman Capote’s Not Dead After All, So Says Google News

    Good news, everyone! It turns out Truman Capote isn't dead after all! It seems the Breakfast at Tiffany's author is alive and well, and writing articles about abortion for The New York Times, or at least that's what Google would have you believe. Google News credited the 2010 article "The New Abortion Providers" to Truman Capote, who has actually been dead since 1984. It says so right on the plaque. So what's the deal, Google? Why you trying to get my hopes up about zombie Capote coming back to life?

    Read More
  6. Internet Declares NYT Pollster Nate Silver Most Likely A Witch, Further Tests To Come

    NYT poll-meister and knower of dark secrets Nate Silver took some flack last week for making bets on the outcome of the presidential election with Fox News personality Joe Scarborough. Silver was vindicated last night as his predictions for the election, on a state by state basis, turned out to be eerily accurate...almost too accurate, some might say. So as the nation looks to put a contentious presidential election behind us and move forward as a country, we can all turn to the most important question of the morning after the big night: Is Nate Silver a witch?

    Read More
  7. NY Times, ProPublica Join Knight-Mozilla OpenNews, Dragged Into 21st Century

    It's no surprise that newspapers and other outlets of old-school journalism have struggled in the digital space. However, a collaboration between the Mozilla and the Knight Foundation called OpenNews has aimed to remedy that, by bringing developers and journalists together. Perhaps most importantly, it aims to bring the fruit of this work to the world. Now, the New York Times and other major news operations have joined the project, hoping to make their content even more relevant in the digital space.

    Read More
  8. New York Times Corrects Obituary 112 Years Later

    The New York Times' City Room blog has a fascinating post about an obituary that the paper corrected 112 years after publication. When the Times received a letter from the great-nephew of Lt. M.K. Schwenk informing the paper that his great-uncle's name had been Milton, not Melton, as the Times wrote in an obituary published in 1899. The paper hastened to correct the error, and in looking into Schwenk's life, discovered several other errors in the obituary: For instance, his hometown and graduation date from the United States Naval Academy in Annapolis were both incorrect not just in the Times' article, but in other New York-area publications from the same era. This raised, for the contemporary Times writer looking into these issues, the question of how accurate we can presume primary sources to be, even supposedly reputable ones:

    It is never too late to set the record straight. If journalism is indeed the first rough draft of history, there is always time to revise, polish and perfect, even if pinning down the details about Lieutenant Schwenk after so many years turned out to be less than straightforward.
    (NYT via Romenesko)

    Read More
  9. New York Times Issues Wonderfully Geeky Sports Section Correction

    Following an article on a baseball bat humorously named for Orcrist the Goblin-Cleaver, a sword from The Hobbit that was owned by Thorin Oakenshield -- and not Bilbo Baggins, duh-- the New York Times learned the #1 lesson about writing articles about swords in Tolkien books: Be sure that you get every detail about the Tolkienian sword right, or you will hear very quickly from Tolkien fans that you did not get every detail about the Tolkienian sword right, dangit. (Related: Baseball fans are probably geekier than most other sports fans.)

    (via Reddit)

    Read More
  10. New York Times Has 100,000 Digital Subscribers Despite Paywall

    Remember when the New York Times announced its paywall? That thing that caused outrage by making most of their digital offerings hidden behind a subscription service, but then people figured out a multitude of ways to avoid having to actually subscribe and the paywall went from being totally obnoxious, to somewhat silly?

    Well, turns out the paywall actually worked, and the New York Times has already managed to snag 100,000 subscribers in less than a month of the paywall's implementation. Though the number seems fairly large for something people were so opposed to--as well as figured out how to bypass in a variety of ways--that pretty 100,000 number actually includes a $0.99 four week trial, so maybe all isn't wrong with the digital world.

    (Business Insider via Gizmodo)

    Read More
© 2015 The Mary Sue   |   About UsAdvertiseNewsletterJobsContributorsComment PolicyPrivacyUser AgreementDisclaimerContact RSS

Dan Abrams, Founder
  1. Mediaite
  2. The Mary Sue
  3. Styleite
  4. The Braiser
  5. SportsGrid
  6. Gossip Cop